"Egy cég marketing tevékenységének hatékonysága nehezen mérhető, nem hoz közvetlen hasznot nekünk." Általában ezt szokta leggyakrabban felhozni az ügyfelek nagy többsége érvként, hogy miért is nem vesznek reklámtollat, nem csináltatnak céges pólót a kollégáknak, nem fejlesztik tovább a weboldalukat, vagy választanak egy olcsóbb papírminőséget szóróanyagaik elkészítéséhez.
A fenti idézet jogosságát nehéz vitatni, mert látszólag a céges megjelenéshez szükséges, közvetlen hasznot nem hozó termékek és szolgáltatások "mellékesek".
Ha azonban mélyebben belegondolunk a dologba, ez nem így van.
Egy cég egyediségét, igényességét jól mutatja, ha "ad magára" és egységes arculattal rendelkezik. Egy betérő Érdeklődő, egy Ügyfél szereti, ha olyan környezetbe/helyre érkezik, amelyből sugárzik az egység, a harmónia és a egyediség. Fontos, hogy a cég könnyen felismerhető legyen és a Vásárló, Ügyfél agyában információmorzsákat elültetve gondoskodjon arról, hogy mindig szem előtt legyen.
Pl. a Nike pipajele egy könnyen felismerhető márkajelzés, amire ha ránézünk rögtön tudjuk miről van szó: egy sportmárka, amely nem olcsó, de annál igényesebb termékeket gyárt és forgalmaz. Igaz tesz is róla, hogy felismerhető legyen. Számos médiumban reklámoznak folyamatosan így fenntartva a márka ismertségét és népszerűségét.
Folytatás hamarosan...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.